Dagens citat...


"Det är bara att flyta med och inte fundera så jävla mycket. Jag tror jag snart är igenom flaskhalsen. Vissa passager i livet är jävligt trånga. Och man ser nästan inget ljus men så plötsligt när hjärtljudet håller på att sjunka så splash är huvudet ute. I guess typ pånyttfödelse. Jag tror jag snart ska ta mitt första andetag. Öppna ögonen och se från början. Renare. När alla oväders moln nu börjar skingra sig. Det är så vackert när det spricker upp. Rosa, turkost och guldskimmer i det våldsamt svarta. Sol som lyser i rödgråtna ansikten."

Mia Skäringer är min Gud. Hon verkar vara så klok och så ofta hennes ord får att må bättre bara genom att känna igen sig. "Vissa passager i livet är jävligt trånga". Åh jo, det är de. Ibland krävs att man kryper på knä med pannlampa. Riktigt så trångt är det inte nu, men sådär, lite trångt, att man får huka sig lite för att inte slå i huvudet...

Jag älskar mitt jobb. Det inspirerar mig och utvecklar mig hela tiden och det triggar mig på ett bra sätt. Dock har jag långa, sena arbetsdagar. Som i sig innebär att jag alltför sällan är hemma hos barnen på kvällarna och som snabbt som en elchock ger mig dåligt samvete i mina höga mammaambitioner. Ovanpå det vill jag vara en bra flickvän, syster, vän och dotter oxå. Helst inte bra, utan bäst! Jag vill inte göra något halvtaskigt. 100% hela tiden. Hur gör man det liksom? Kan man? Mest troligt, inte. Ibland får den vetskapen mig svårt att andas och undra vad jag gör för fel, vilka val jag borde tagit men inte gjorde.

Jag vill ha en energikälla, en plats där jag tankar eller rent av receptet på hur man beter sig. Hur gör man för att göra karriär och samtidigt vara supermom och dessutom kåt, glad och lycklig? Sitter nån inne på vetskapen vetenskapen så för helvete ge dig till känna!

Under tiden läser jag Mia Skäringers blogg och suger åt mig av hennes kloka ord och hoppas att det snart säger "splash" för mig oxå...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0