Mission impossible...

Vi har mycket saker. Som vi inte använder. Som vi bör slänga tycker jag, vissa andra, not so much. Hur som  helst gillar jag att ha saker men de ska helst inte synas. Jag vill gärna hänga undan jackor som inte används, packa ner gamla saker i kartonger, unt so veiter. Vi har alltså en hamster och en gömma under mattan. Detta resulterar i  att våra förråd ser ut som följande...






Nu finns det inget "efterkort" men det blev ganska bra till slut. Det blev ett knökafullt lass till tippen i alla fall. När vi ändå var ute i det fina vädret så passade jag o Ida-Li på att klippa gräset, räfsa och göra fin på baksidan och med pappas hjälp sågade vi ner lite av häcken oxå.

Ida-Li agerade trädgårdsassistent och räfsade upp gräset och slängde gamla växter och buskar.





Sååå duktig var hon. Sen hade hon fyllt på med för mycket i "varasnällochduktigbägaren". För strax efter cyklade hon hem till en kompis som bor på andra sidan av den "stora" vägen utan att säga till. Trots att jag sa till med argamammarösten så gjorde hon om precis samma sak en stund senare igen. Minnet var ur fuktion, typ. Så nu har Loppan cykelförbud i morgon (det allra värsta tänkbara, nu är jag inte världens snällaste mamma längre).

Vid middagsbordet lyckades hon ändå tindra med ögonen och va såhär sockersöt (trots skitgrislooken)...




Till middag idag hade jag gjort stek, vilket alltid brukar sluta med att min fina, välartde son slickar tallriken. Idag var inget undantag...




Nu sover de sött och jag ska nog oxå ta o dejta mr Blund snart.


God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0