Tacksam!

Jo, jag vaknade på taskigt fel sida i morse. Jag muttrade rätt rejält här hemma och barnen med känselspröt modell extra large kände av stämningen och stod givakt i hallen vid klockan åtta (I love them). Givetvis drabbas jag av akut dåligt samvete varje gång jag är så där ocharmig. Stackars barn, stackars Mike och stackars mamma som oxå brukar får ta del av Miss Not Charming at all. Jag ber kollektivt om ursäkt för det!

Väl på jobbet och när det dåliga samvetet nästan precis ätit färdigt mitt innanmäte, får jag insikten som man alltid bör få bankat i huvudet när man råkar tycka synd om sig själv, vad fan har jag att klaga över? Inget, inget alls. Inget som har någon relevans i alla fall. Jag har mina fina kids, min fina man och ett roligt jobb och en massa annat. Jag är tacksam. Det är jag. Väldans tacksam. Note to self, ska bli bättre på att komma ihåg det! Det och att en gapig mamma är en tråkig mamma och ger mamman gigantiska samvetskval. Note nr two to self, kom ihåg det oxå! Var glad, var tacksam så blir allt jävligt mycket roligare!

Så en rejäl avåkning på fel sida i morse, visde sig bli en riktigt bra dag. Det är jag både glad och tacksam över...



Kommentarer
Postat av: Att se livet från solsidan

Hej!



Roligt skrivet om vardagens....



Anna

2010-10-06 @ 08:42:24
URL: http://blogg.mama.nu/tassen1/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0