Ny blogg eller en blogg helt enkelt.

Jag börjar här. Inte på botten, men inte på topp. På väg nånstans, men utan karta eller GPS just nu. Jag vet vart jag vill o hur jag bör ta mig dit, om det inte vore väghindret som vi kan kalla Morbus Crohn. Är rädd för vad jag blir med med det, hur den försvagar och suddar ut mig. Är rädd för tiden behandlingarna berövar mig. Jag vill va på topp, på väg, med GPS:en tydligt inställd. Nu bara väntar jag. På hälsan, på förändringar, på att få va mig själv igen. Jag glädjer mig över mycket o vet att jag kommer bli bra, det är bara en tidsfråga, men grämer mig över att inte ha kontroll.

I morgon ska jag ringa Lena på gastro o se till att hon fixar mig en dejt med nån av läkarna. Nu får det va nog. Nu vill jag må bra, punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0