Solen lyser...

....himmeln är blå, vad det är skönt att leva då...


Jag älskar sommaren allra mest och våren oxå såklart. Delad första plats skulle man kunna säga. MEN (jag hatar att börja en mening med "men" för jag fick det inpräntat i skolan som liten, att man absolut inte fick det, jag liksom hör frökens röst varje gång jag gör det) en vacker höstdag som den idag är ligger också högt på topplistan. Frisk luft, men ändå lite varmt i solen, that´s what I like. Det är konstigt det där, hur vädret påverkar en. Vädret enbart kan ibland bestämma helt sinnesstämning för mig. I varje fall från dåligt till bra. Om man vaknar en dag o det känns extra tungt att stiga upp så går det ju betydligt lättare om det är fint väder eller om man är uttråkad och oinspirerad så känns ju allt både roligare o man kan göra betydligt fler uppiggande saker om solen skiner och himmeln är blå, eller hur?!

Jag är hur som helst (oavsett väderlek) otroligt nöjd med mitt beslut att sälja bilen o bli hängiven hojare. Så mycket piggare och bättre man känner sig! Jag cyklar i både regn o solsken och älskar det (säger jag nu, vänta bara till vintern).

Hemma ser det fortfarande ut som helvete och vi flyr till mamma o pappa om eftermiddagarna och äter middag och bara är tills det dags att lägga kidsen framåt kvällen. Hoppas verkligen att de är färdiga på fredag!

Annars är det väldans skönt att vara tillbaka på jobbet, är inte riktigt mig själv när jag går hemma o skrotar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0